Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

09 December 2009

Dilemma

Salam. Lama dah tak menconteng kan. hehe.

tgk tajuk mcm pe jer kan. hehe. sebenarnya just penin pale, mana la nak cari keja ni. umah sewa baru pon kena cari gak since dah kua dari umah sewa lama tu. huhu

nak kejaaaa... i wanna start earnings.... heheAlign Center

now aku sedang mengikuti 3 weeks course of HP software testing, collaboration program between HP, government and uitm. government tu taw la betul ke tak.
tp rase yer, kalo tak mane dapat duit byk2 kan. tp mungkin jugak tak sebab kot2 budget uitm banyak sgt blnce kan. hehe, memandai jerk.

tapi i gaind very precious knowledge through this course sebab bukan sume org dapat belajar mcm mane nak jd tester kan. best la, cume kali ni betul2 kena speaking sebab instructor u kelas aku betul2 dari india. assistant instructor pon dari india. so nak tak nak kena la paham accent die gak. hari first jenuh gak nak biasakan diri. now da second week, so da agak ok. hehe.

yang paling kelakar, aritu aku duk cuba teka ape die sebut. y pasti ade kaitan ngan observed. ingatkan observable, jenuh aku pikir. time makan pk, smpi sebelum tdo pon pk. hari ketiga baru dapat tangkap. observed results upenyer. ceh.

then aku ada gak salin nota, aku tak tengok mulut die. mase jote down tu da rase pelik da, tp just sedapkan hati sebab mungkin betul term tu wujud dalam testing environment, tp rupe2 nyer telinga ku sudah salah. ape y die tulis is "board" tapi y aku dengar die sebut "bot". macam kelakar, aku senyum jer sorg2. lantak la dak lain nak kater aku gler pon. haha

and aku perasan, diorang punya accent kebanyakannya w akan bunyi macam v. well = vell. hehe, ape2 pon now they said that the participants all now qualified as the junior tester. so, sape nak hire aku???? hahahaha, perasannn!

3 comments:

  1. haha. manag kadang pening gak dgn loghat diorg. wah best la dpt pg testing product HP.

    so da dapat kerja belum ni.. teruskan usaha kalau belum.. jgn give up!

    ReplyDelete
  2. orng india speaking kdng2 pun bunyi x cam english..kdng2 ingtkn dia ckp india.hehe..maybe dh terbiasa..alaa cam orng melayu jgk la..kdng2 bunyi cam melayu jerk..n susur atur ayat sebijik2 bhsa melayu..omputeh dngr pun leh x phm.hehe

    ReplyDelete
  3. @Harimau
    -tak lg. kja bdo2 jer dulu. buat tmpung duit mkn b4 leh dpt keja tetap.

    @syahbandar87
    -hehe...betul jugak tu.

    ReplyDelete

Apa kata mereka?