Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

28 April 2009

Ceritera y hilang

ha ha ha..
sebelum pape, aku rasa nak gelakkan diri sendiri..

benda y wat aku nak gelak nih pasal aku teringin sangat nak mengarang citer sendiri..
so nak puaskan hatiku yang rawan.. aku pon tulis la..
masa sekolah menengah dulu ader r due tige aku tulis..tapi masalahnyer satu pon tak siap..
memang angat taik ayam sungguh cita2 itu...
tapi ader ag kot hasil nukilan separuh tu kat rak buku aku kat kg..

pastu, dip dulu aku dtg ag sawan nak menulis..
aku pun tulis la.. kali ni semangat sket..
da sampai belas muke surat gak aku tulis..
aku ader r bagi Kat baca..
Ulasan kat kurangkan bahasa pasar ko tuh..
hehe..
ini aku tak kisah..komen y membinakan...
yang aku kisah ni...

Pada suatu hari..
tiba2 jer pakwe kesayangan aku nih..
wat hal...tbe2 jer tak boleh nak idup..
berkali2 ku tekan...
akhirnya die idup..
pastu aku da tarik separuh nafas lega da..
tapi tak sampai lima minit aku tahan nafas balik. Apsal dari tadi lepas loading, loading ag. Ish confius aku. Sepanjang malam aku merapik sebab masalah tak settle2. Kesudahannya, esok aku pon g la jumpa En. Lan Lab.

"Cik Lan tolong tengokkan laptop saya nih buleh?"
"Ha, apa masalah?"
"Die merajuk nih ha, asyik loading window jer, tak jugak dapat masuk. Saya ingat nak
format jer, lau cik Lan tak dapat detect masalah die, dapat backup data pon jadilah."
"Okey, t esok saya bagitaw masalah die."
"Makasih."

Pastu esok tuh aku pon g, berita dukacita y kuterima. Data2 tak dapat diselamatkan. Huwaaa... habis gambar2 sepanjang aku mula bergelar mahasiswi sehingga hari sebelum itu. Geram punya pasal, balik tuh aku complete format die. Ha padan muka. Eh, tak boleh. t die merajuk ag payah laks. LOL. Nie pon badan2 die gak y aku tekan. Dengan hilangnyer sume data2 itu, maka berkuburlah juga cerpen ku itu. Huhuhu..

Dan...
seingat aku cuti semester sem lepas, bosan duk kat umah time cuti. So, datang semula idea nak berkarya.. So, aku pon tulis la. Lau tak salah da 9 pages. Tapi... aku sekarang teraba2 mencari, dimanakah ku selitkan coretan ceritera ku itu???? dimana????
Adush.. berlaku lagi nampaknya.. Going MIA again!! what?

Hurmmm... kesimpulannya bilakah aku akan berjaya menyiapkan satu karya secara complete??? Wahahaha... Tador joki laie den..

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?