Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

28 July 2011

di bawah paras normal

Semalam g check lg, kuciwa tol. hb still di bawah paras normal, nek sket jer dr 10 ker 10.1. normal 11 ke atas. punye la mak nenek daging kerang sume aku telan, nek 0.1 jer. bru2 nih baru taw y buah berangan pun leh naekkan hb gak. ape lg la mknn y bnyk zat besi ni ek? rasa tak lalu dah nak telan kerang rebus. gatal2 tgn kopek.

semalam gak kena amek lg drg 10ml, br nak check blood group. punye la aku bgtaw aku memang penderma drh, blood group aku B rhesus +ve. nak jugak amek lg. y die amek 10ml awal2 dlu bukan ptt wat nih sume ker? y kali ni jugak check talasemia. alhamdulillah talasemia tader, albumin dlm urine pun ok. harap2 lg dua minggu check tu nek normal dah la hb tuh.

kulit certain area pun start kering n gatal2. sabar jelah kan demi baby cayang mama kat dalam nih. nurse dah suruh monitor gerakan baby kat dlm mlm2. kurang expert sket sbnrnye, tp rasanya bole rasa dah cume tak kuat sbb baby kecik lg kan. byk lg ruang die nk kuak lentang dlm tu.

Owh ye, mantap tak puan iera, dr tak lalu mkn nek smpi 2 kilo dlm 2 weeks. naseb abek nurse sound baek2 jer. kalo tak nanges i taw kena marah. owh yer nurse y amek drh tu, pandai giler. memang expert tak smpi berapa minit siap. die cucuk pun rasa sket jer, tak rasa pun darah kena sedut masuk dlm tiub tuh. walaupun wktu nurse tuh ngah marah kat kakak sblh aku sbb anaknye kuning teruk, tp tugas die tetap efficient. tak taw lak namanya, kalo taw mesti aku tulis sini. kredit u die. owh ye, lama dah aku tak kena check up ngan nurse Zuriah Ukau tu, aku suke giler bile die y check. mcm baek n lembut jer org nyer. hilang gemuruh aku. hehe...ngade kan mak buyung nih.

Pagi td first time sampai opis kul 9.08, lama giler tak dtg awal mcm tuh hehe. kitaorg sume dtg awal sbb nk g tgk kak sarah, baby balqis (wife n baby josh officemate kitaorg). g tgk kat prince court, comel giler baby balqis cume ade jaundis plak hari ni. so kena tahan la. insyaallah, ira doakan moga cpt2 ilang jaundis nyer, leh balik kg. mewah giler prince court. boleh pulak reramai diorg suh aku bersalin kt prince court alang2 company dah provide cashless kat situ. aku nak...tp mslhnyer tgh kl pastu jauh u husband dtg. lau SJMC tuh, ade umah makngah kot t ummi dtg nak mandi ker, nak lepak2 kot tak selesa kt hospital. u husband pulak memang lebih senang lg sbb dkt ngan SA. aishhh...dilemma iiii..... kwn2 t u ol g jln2 SJMC jelah ek. i belanja air mineral ABASS k. special selangor punye. ngeh3

tunggu ina punye turn t kite g prince court lg yer. hikhik... owh berbalik ke diri mak buyung nih. berat la sekarang nih. nk bangun pun ada rasa susah sket. nak tunduk pun slow. berjalan pun memang dah perut jln dlu. last 2 days masa sblm solat zohor baring2 kat surau. sekali bgn paha kanan cramped. sakit..rasa nk hubby ade jer, tahan jela sorg2. surau tuh sejuk gedi.. brg lak cume beralaskan sejadah ats tile, sbb tu lah kot.

panjang la cite mlm nih kan. hehe..tahun nih da jd tahun y ade post plg byk berbanding previous years. tahniah puan iera. k gtg. masa u farm craft sebentar. ngeh3

2 comments:

  1. Salam Ira..

    Ira prblm hb jgk ek..sama la dgn K.yana..2 bln br ok..klu x cik misi asyik bising jee..K.yana amal mkn pil roselle dgn pil spirulina..Alhamdulillah.. hb ok lepas tu..xlarat K.yana nk mkn hati la.. kerang la..sume bnda gatal hehee..

    ReplyDelete
  2. ha'ah akak. kena jugak probs ngan hb nih. sama la jemu dah nak mkn ubat2. kwn ade suggest satu vitamin iberet. ngat nak beli vit tu, die mkn ok. rasa insyaallah ok kot sbb die pun dr. thanks gak u suggestion akak tuh.

    ReplyDelete

Apa kata mereka?