Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

31 March 2010

Layan Emo :)


Hari2 yang penuh emosi :)
ngeh3..

Semalam terase2 nk mkn nasi minyak + jelatah + kari daging + ayam masak merah
(padan muka aku, dulu nk g kenduri payah sgt, nk tggu org arab ni kenduri kang memg tak jumpa gak pun menu nih...huwaaaa)

Sungguh Allah sayangkan aku,
hari ni order nasi tengahari
(walaupun aku makan kul 3.30 petang)
buka2 jer tupperware ade..
JELATAH!!!
(more or less rase jelatah sebab kena tukar sket bahan)

Sukenyer lah aku, sayur habis dulu..
Alhamdulillah,
walaupun benda ala2 mustahil nak dapat kalo tak wat sendirik,
tapi kalo Allah nak kenankan mesti jadik gak kan
:)

Masalahnye, kenape aku emo?
bukan emo ak marah orang,
tapi emo sedey2.

Semalam balik rasa mcm kurang sihat,
kepala rasa sakit + perut memulas2 + sakit belakang sgt2
da pegi toilet tader ape pun,
lumur2 minyak angin,
tekan2 perut tertidur
sebelum tertidur layan jiwang
tangkap leleh sorang2
mujur la kat sini jenis aku senang selsema sejuk
harap2 opah tak perasan la aku nanesss..
huhu..

aku tiba2 rindu,
kalo kat rumah mesti abah mama cepat dapat tangkap y aku berperangai pelik
something wrong somewhere
tapi yelah
kat rumah kan aku kuat bebel
so kalo aku senyap menung2 tu
memg automatic diorang tau dah
sini aku neutral jer
(yelah sgt tuuu..)

Tbe2 aku teringat suasana mcm mane kalo aku demam kat umah,
abah mesti cube masak sumthing u buke selera aku mkn,
n mama mesti bangun 2,3 kali u jaram kepala ngan air asam jawa..
walaupun mama bukan mak,
tapi bagi aku mama sama macam mak,
both of them in the same level
terharuyer la aku
terima kasih abah
terima kasih mama
terima kasih mak
(semoga roh mak ditempatkan dikalangan wanita2 solehah)
Love all of u so much!

Pastu aku tbe2 sangat rindukan 2 orang anak sedara y selalu aku buli
Alif dan Ain
rindu Alif, chyamata sulung along
cucu sulung lelaki abah
teringat saat2 aku marah die ble die terbuat salah
terbayang lak muke bersalah die
rindunyer aku
selalu pas aku termarah die
aku pk balik kenape la aku marah die
die bukan sengaja pun
rindunyer acu ngan alif

terbayang2 pulak wajah si Ain
cahayamata sulung angah
cucu sulung perempuan abah
angah kata die tak sihat
demam, muntah2 n cirit birit
susahnye la hati dengar
terbayang2 aku kegebuan ank sedara y sorang ni
kalo aku geram ngan die aku mesti akan peluk die kuat2
lepas geram
kang kalo marah die ni sensitive
baru tunjuk muka garang die da melalak
kesian die
ingat dlu kecik2 die da kena demam teruk camtu
susut badan die
kesian aku kalo susut badan die
tadi aku kol die cakap
rindunyer dengar suara die
angah cakap die baru nak mkn balik
mesti teruk gler die demam
sampai tanak makan
kalo tak die lah juara mkn nasik
sehari ade 4, 5 kali

Tadi kol angah dengar suara ain
tapi tak dpt dgr suara tasnim
eh?
tasnim mana cakap kat phone
ngeh33...
kebetulan along pun tepon
balqis y dapat tepon
kalah si Alif ngan adik die
huhu
nak dengar sore Alif..

walaupun jauh abah still ade instinct y anak dara die nan sorg ni ngah berduka cite kot
kul 2.55pagi waktu malaysia tadi ttbe2 mama kol
huhu...
terkejut aku pg2 ni apsal mama kol
upe2 nyer mama bangun sahur
so dapat dgr sore abah n mama plak
alhamdulillah
at least dapat sket ubat jiwa

tadi YM ngan si dia,
ngadu2 ngah emo
alhamdulillah mujurlah die memahami
selepas ngadu2
then rase okes sket
rindunyer kat die
*wink*
(die kate taper, tak lama lagi dah, insyaallah)
aminnn :)

cepat la datang bulan 7..
ngeh3
aku mahu balik
:)

[notakaki] Ya Allah kuserahkan keluargaku dlm jagaan mu Ya Allah, lindungilah mereka dari segala bencana, limpahkanlah rezeki dan rahmat mu buat mereka Ya Allah, senangkan lah hati mereka Ya Allah, panjangkan lah umur mereka Ya Allah :)


2 comments:

  1. terima kasih kak maiyah :) hehe, rindu bertandang tu y tak berape center jap .

    ReplyDelete

Apa kata mereka?