Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

24 May 2011

Mengidam megi dan petai

aku rasa mengidam megi ni kira mengidam paling low cost kot, bukan megi beria nak ade telur bagai tu. just nak megi rendam air panas. owh sebut pasal megi, biase la org melayu sume mi segera panggil megi kan. siap leh ckp lagi megi cintan, mamee, maggi...haha. tak trkecuali la aku. dlm kes aku tak kisha la mi segera cap ape, just nak y direndam. alkisahnya, lama dah teringin nak makan ade la dr 2 minggu lepas. tapi aku sendiri malas layan. hakhak. so semalam, balik panaskan rendang pedas jer, n masak sayur. tunggu laki aku balik sambil men angry birds. mase tu la kepala otak duk buat reminder, pegi la buat megi, pegi la buat megi. last2 ku layankan jugak la tuntutan perasaan tu. mame slurp berapi tu ku rendam sebungkus. owh ye, org kate pengawet y kasi megi jadi keras tu bahaya. so air rendaman pertama aku buang, n tuang lagi. walaupun preservative nye pun ku taw merbahaya, aku nak jugak makan. bile dah siap tu siap aku bagi senyuman lagi sebelum makan megi, rasa kuah sesudu, nikmatnya Ya allah, tuhan jelah y taw. then sampai la habis sebungkus itu ku telan. hikhik. so kira mengidam low budget la kan.

Aku pun budget takmo makan malam dah la. so aku pun letak jelah sebiji pinggan kat tepi lauk2 y dah siap ku hidang. kenyang kunun. dah2 laki aku siap mandi tup2 die kuarkan petai dari belakang die. alamak, mata aku nak wat aura shining2 lagi. hakhak. petai ni dah agak seminggu gak aku merengek nak. dalam pada taknak makan tadi belasah gak satu pinggan petai. hikhik. nikmatnya Ya Allah. syukur alhamdulillah. jauh tu laki aku beli. kat Hulu Langat nu ha. mahal la jugak petainyer, sampai rm5 4papan. baja ape lah kakak tu pakai yer. wink* tapi dah bini mengidam di beli la jugak dek laki aku. digelakkan officemate nyer, mujur juga officemate nyer tambah, mujur die (aku) ngidam petai jer dari die ngidam bukan2. see, kan baik anak mama nih. minta senang2 jer. sayang anak mama :)

BTW, arini anak mama nih dah 12 weeks.. mama doakan anak mama jadi anak y soleh/solehah dan membesar dengan sihat dan kuat.

3 comments:

  1. take care iera!!xsbr mau tunggu baby kamu!!

    ReplyDelete
  2. kak fida : hehehe...mengidam gak. so far dpt la sume nyer. alhamdulillah.

    aneyss : hehe...sabarrrr :)

    ReplyDelete

Apa kata mereka?