Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

16 May 2011

Nona Manis

Malam nih buat sambal bilis y super sedap la bagi aku..hehe. sampai lupe amek gambo. balik klinik tadi ujan lebat giler cancel nak g kedai beli brg y kononnye nk wt rendang ayam u makan malam. naseb jadi sambal y best jer ble ditelan. buat sambal bilis goreng. sedap kalo cicah ubi kayu rebus or roti pun boleh.. so takder gambar sambal nak tempek gambar ape yek? tader gambar, boring sangat kan. jum la kite cerita pasal buah nak?

korang penah makan buah nona? buah eksotik, rare giler nak jumpa. taktaw la overseas nun ade ke tak. tapi sedap giler. aaa... tak kenal. meh nak kenalkan, meh!

Ha nampak nih, gini upenyer nona sebelum dikopek ek. berkerutu gitu, berkerutu pun jangan disalah pandang lazat nyer, haish.. 5 biji sekali makan pun aku sanggup :)



Ha ni pulak bile dah bukak, manis sangat. lembut. biji itam die y mcm tembikai tu jangan ko telan lak masa makn. kang kuar poko nona atas kepala. hakhak.. nona ni ade sejenis ag y man kulit die rata ala2 durian belanda tu. rasa still sama. last aku makan buah nona masa mak ada lagi. mak tader tahun 1994. so ko kira la berapa lama baru aku dapat makan buah ni balik. skang dah 2011. naseblah my FIL n MIL ni tangan sejuk. tanam ape pun menjadi nampaknya. ni my FIL kutip dari pokoknye, ade 2 biji. 2 biji aku sorang telan. laki aku tak minat. buah ni takyah letak lam peti pun masa makan rasa sejuk jer.. haish leleh air liur aku bercerita sedapnya buah ni. tq again to my FIL n MIL :)

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?