Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

24 February 2012

Dilema Mama

Semalam terjumpa babysitter y boleh babysit Aulia. Sangat dilema..


dari segi kos nyer baby sitter amek murah rm100 dari taska

dari segi capacity baby sitter ni memang lum ada jaga dak lain, taska dlm bilik aulia ade 3 org currently and aulia plg kecik, lg dua dah 5 bulan lebih.

dari segi penjagaan , dua2 ok kot. kalo dengan baby sitter makcik ni dah 50 lebih kurang so die pandai jaga baby,siap kwn aku recommend la cara die jaga. kat taska pun ok gak sebab aulia mcm selesa jer dengan pengasuh die tu. pengasuh die muda setahun or sebaya ngan aku gitu la.

dari segi surrounding, kt umah baby sitter aulia tak akan belajar tapi kalau kat taska akan ade method2 belajar die. aku suke tengok dak2 tu belajar.


aku tau aulia masih kecil, so bukan nak beljar nyanyi2 semua tu, tapi aku riso kalo aku bawak aulia pindah skrg dan nanti setahun dua hantar dia pegi taska , owner taska tu taknak terima plak. yelah rumah baby sitter ni dekat jer ngan rumah aku and owner taska tu, tambah lak baby sitter tu adalah ex-worker kat taska tu. mesti nanti owner tu akan rasa something2 kan. haish...dilema sungguh rasanya.

pros paling besar kat baby sitter, murah and aulia sorang. so nak kena selsema semua memang payah. tau jelah baby nih imunisasi nye rendah lagi. senang sket nak jangkit2 nih. cons pulak kalo tetiba makcik ni nak cuti kena la aku bercuti, takpun kalo makcik ni bawak anak aku keluar jenjalan sekali kang aku la pulak y tak senang duduk . bukan risau jagaan dia masa di luar, risau kot masa kat luar unexpected incident happens.

pros paling besar kat taska pulak, nanti aulia boleh learn. belajar berdisiplin, bergaul2. memang la ada budak sorang2 membesar pun sangat berdisiplin and pandai bergaul. cuma kat taska chances mungkin lebih mudah. lepas tu kat taska, anak aku insyaallah memang akan ade kat situ jer. jumpa kawan n cikgu nye aje. takkan bebas keluar sebab cuma aku and hubby jer y akan amek die dari taska. cons pulak, kos lebih mahal dan kecik2 ni aulia senang la kena selsema tu. ni pun selsema lagi...kejap kering. nanti ade balik. aulia tengah tekun menghabiskan antibodi.

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?