Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

03 November 2012

Cerita adik dan mama



Adik Aulia dah almost 26 weeks dah. Few months back mama keep calling Aulia adik..adik. Sikit-sikit kenapa ni dik..adik buat apa? Sekarang dah tukar status dah. Mama dan babah dah upgrade panggilan panggil kakak. Aulia pun dah boleh adapt dengan panggilan kakak. Dia tengah-tengah main mama panggil kakak dah pandai toleh cari. Sweet. Untuk adik pulak, tak banyak yang nak disediakan. Yelah kakak pun tak besar mana lagi. Barang-barang beli dulu semua elok lagi. So pakai semula je. Takda istilah barang kakak barang adik ye. Sharing is caring gitu. Yelah takkan pulak mama nak campak mittens and booties kakak yang boleh dikatakan tak terjejas pun tu. Aulia dulu mittens pakai sebulan je. So money wise adik pakai yang tu je. Plan nak beli kain napkin baru jelah kot. Kakak punya dah banyak bertahi lalat dah 2,3 helai.  Yelah aku memang letak dalam nursery bag Aulia tiap-tiap hari sehelai bagi kegunaan pengasuh dia nak lap susu leleh ke, sisa makanan ke.

Cerita mama pula. Kali rasa macam taknak beli apa-apa set bersalin pun. Haha… Pening. Masa Aulia dulu aku beli set bersalin Orang Kampung tu. Set dia ok except for pil dia. Ubat periuk entah la. Sampai sekarang aku tak rebus lagi. Ahahaha..Selamat tersimpan di rumah PIL. Masa guna set bersalin Orang Kampung ni semua ok. Aku minum jeli gamat dia tu, pakai pilis dia pun bagus. Hilang sakit kepala walaupun aku ni pemalas nak menempek. Geramnya pil dalam kapsul dia tu je. Dah naik kerja baru aku start makan. Tuptup…susu drop. Susah hati aku ingat sebab apa. Sekali belek-belek botol ada ke patut siap tulis tidak sesuai bagi ibu yang menyusukan. Kalau dah tak sesuai jangan lah letak dalam set bersalin tu. Geram tau. Kalau dia ada jual satu-satu ingat nak  juga membeli jeli gamat tu lagi. Barut aku selain dari yang ada dalam set bersalin orang kampung tu, hari tu aku pakai yang MIL and nenek buatkan untuk cu. Untuk kali ni Alhamdulillah ummi(MIL) ada jahitkan untuk aku jugak 2 helai. Serius cakap aku lagi suka barut yang buat sendiri ni dari yang dalam set Orang Kampung tu. Zigzag susah. Ingat nak beli juga lagi sehelai tapi y wrap punya untuk naik kerja nanti. Berazam untuk jaga badan sikit. Haha… harap-harap tercapailah. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?