Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

13 June 2009

Liulian


Kalau bahasa melayu kita panggil durian. Liulia nih dalam bahasa mandarin. hehe
Citer pasal durian, aku memang favorite sangat buah nih. Boleh makan bile2 masa. Masa bersahur, sebelum tidur, sarapan pagi, makan petang or makan malam. Tak penah tolak. huahuahuahua...

Okes sekarang nih musim durian, kalau negeri Pahang nun dah nak habis musim dah pun. Kalau negeri Perak nun baru mula luruh. Disebabkan now aku ngah intersesi tak dapat lah enjoy2 durian macam kat kg. huhu :(

Ujung minggu lepas kebetulan balik umah angah di Putrajaya, dan mungkin angah tau kot ke'hantu' an adik nyer trehadap raja segala buah ni, maka dapatlah aku makan buah durian. Yang dia beli tuh jenis musang king ker pekenama ker jenisnyer ntah la, angah kater ag y nih atas sket dari D24. lebih kurang camtu lah. Mahal satu peket RM10. Die p beli berpeket2. Lau aku tuh lum tentu ag beli. Tapi dah tetibe jer rezeki depan mata kannnn... angah lak buat operasi makan2 di tengah malam, adik die nan sorang ni memang tak tolak lak. Kitaorang menikmati durian tuh lepas sepeket, sepeket ag sambil Ain(anak sulung angah) duk main2 tanpa menghiraukan abah dan acu nyer melayan durian. Heheh...

Semalam kua ngan Enche' Kinomoto Will pegi beli barang untuk die p picnic arini. Kebetulan lak stall durian depan Giant tuh dah nak tutup, so die sale jer durian tuh. Dari sepeket RM15 dah jadi beli satu dapat 2. Cina tuh kate yang nih jenis D2. Huhuh... Enche' aku pun dah siap tanya nak ke tak? aku tarik sengih tak malu jer la sambil cakap 'nakkkkk' panjang2. Heheh..
So kitaorang santap durian tuh kat Anggerik Seafood sekali ngan makan malam. Cedappp...

Now nak tunggu balik kg ag dua minggu. Nak makan yang boleh koyak kulit sendiri. Baru besh.. Hurm cepat lar bis short sem nih.. Huhu

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?