Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

13 June 2009

Tomyam Kong!!!



Heheh.. betul ker eja Kong gtu?? Entah la. Ni style aku masak tomyam y terbaru aku belajar dari seorang kawan. Credit to her :)

Tomyam nih beza die bwg besar + perencah tomyam + serai kiter blender. Nak berasap makan blender lar cili api sekali, jangan banyak2. Kang cirit birit melanda diri. Hehe...

Barang2 len macam biase. Aku wat nih tumis bwg putih y dah diketuk, then dah kuning2 n naik bau bawang putih boleh la tumiskan bahan2 y dah di blender lak. Lain2 masuk macam biasa, ayam jangan lupe tumis bagi air2 ayam kua dulu. Takder la t mengadu hanyir ker ayam tak cukup masa ker(aku wat tomyam ayam jer, lau wat tomyam campur seafood2 pun kena wat macam ayam gak). Rasa die memang beza la compare bile kiter masak bawang besar tuh potong2 serai lak diketuk2 jer. Aku wat nih pun tak cukup bahan sangat, contoh aku tak masukkan kobis bunga ngan cendawan pun. Tapi kurang dari segi bahan jer, rasa still ada improvement(pendapat aku lar).
Sila lah cube :)

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?