Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

01 April 2011

Merong Mahawangsa


Actually dah lama tgk citer nih. masa die baru kuar rituh. tapi tak berupdate di sini. citer nyer memang menarik pada pandangan aku. CGI mantap gak bagi aku, walaupun ada y kata api tak jadi la ape la kan. nak api real kena bakar betul2 la kot orang2 dalam tuh. hehe
Cerita ni berkisarkan sejarah tanah melayu. Penggunaan bahasa melayu klasik juga amat menarik, suasan dan bahasa sangat match. Pelbagai masyarakat dari pelbagai negara menunjukkan betapa penting tanah melayu pada zaman dahulu untuk aktiviti perdagangan. Memang puas hati bayar mahal2 tengok. Ingat nak beli DVD nyer gak t wat collection n kasi abah aku tengok. die mesti minatnyer. sebab dari aku kecik2 dulu suke benar die citer kat aku pasal Merong Mahawangsa. selalu aku pinjam2 buku kat library genre klasik2 mcm ada tajuk panji2, megat2. memang family aku sume suke membaca.

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?