Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

20 April 2011

Nasi Lemak Sambal Bilis






Salam, ni menu bila tah. hehe... y pasti minggu lepas punya menu lah. Balik kerja jer rasa malas giler nak pikir buat lauk apa. Pikir punye pikir, datanglah idea nasi lemak nih. Beria la plan nak rebus telur segala. Sekali time nak makan baru pasan lupe rebus telur daa... haha. Laki aku selamba jer, no hal telur rebus takder, die g goreng telur bekas goreng ikan bilis tadi. Siap. nyum33... lazat gak layan nasi lemak malam2 nih. next time kite makan nasi lemak kukus le pulak ye en. hubby. huhu...Nasi lemak nih aku kurangkan santannyer, terasa tekak tak berapa nak jalan lemak2 bebenau. huhu...

Sambal bilis plak cair2 jer, aku memang suke jenis gini sementelahan aku pun tak kuat makan pedas kan. Tapi kalo mama aku wat warna cam gini gak, pedas still mantap. tapi aku sudu kuah ujung2 jelah. Ni kira wat sambal gini rindu kampung gitu. Mama kalo time duk umah lama, asal wat nasi lemak mesti ade lapik daun pasang. Mantap!!! ikan bilis goreng rangup jangan lupa. Tak cukup syarat nasi lemak. Kacang goreng aku tak bape gemau, makanya tak lah ku beli. mungkin akan dbeli gak t, buat kacang goreng ratah2, golek2 kat garam tuh. sodap! kalo y tuh sebekas habis aku sorang. hehe...

No comments:

Post a Comment

Apa kata mereka?