Shoppe~In

SaHaBaT @ FrienDs

22 April 2011

DiGi

Salam. selamat siang semua. wahhh....macam indon gitu. hahaha... arini nak citer pasal digi nilah.
aku gune digi nih u broadband dari time study lagi. sebab apa? sebab senang g mana2 pun insyaallah bodoh2 ada gak 1,2 bar. sebab die connect pakai EDGE. tak mcm sesetengah provider y hanya available if 3g ade. sah2 hometown cowboy aku tu mana ada3g ag. aku penah tukar number u digi ni 2 kali. yang first aku tukar sebab no tu ada masalah, selalu ngat tak dapat connect. y second superb. but i need to stop it! why???? since the place i live now edge tak jalan. the other side jalan. So ape aku nak citer sebenarnya nih? sebenarnya, aku nak cite tentang system baru DiGi u men'terminate'kan akaun die. It is SUCK! before it is superb, masa first number aku got problem, aku just g kt SACC mall tu ade die nyer customer service situ, so terminate n amek no baru kat citu. then sebulan lepas my hubby g la nak terminate no tu sebab dah tak dapek access kan, wat hape bayar free2 kat kleh die lg. g la SACC. die cakap, skang takleh terminate dah kat sini encik kena g centre. laki aku called aku. aku hangin jer, ckp apasal dulu boleh? owh new system encik. ok Fine. so aku google la digi centre terdekat.



SUNWAY! which is out of our route. me kalo cyberjaya, putrajaya,putra height, bangi insyaallah leh cover ag. my hubby kalo klang n shah alam pun leh cover ag. but since i merengek2 kat die mintak tlg p sunway, semalam time office die g. before g die called centre dulu u pastikan centre terdekat. lega sekejap bile dengar kata ada dekat plaza masalam, sek 9 nih. masa called ni nak tunggu diorang jawab , sampai habis2 kedit laki aku. then die g la plaza masalam.. gi2 ...oh encik kitaorang pun takleh wat service terminate. geram jer laki aku, nak tanak p sunway.SUDDENLY.... bila dah sampai sana die kata, owh encik. ni wife encik kena dtg sendiri. HAPE KE JADAH NYA SYSTEM BARU KORANG NIH??? owh kalo sign up kat mana2 leh,kalo bayar2 segala tempat leh. apsal???? KORANG NAK DUIT KAN!!! but bila tentang masalah segala mak nenek skang sume kena g centre. oiiii...orang makin established, korang kena menjaga customer korang, bukan menyusahkan customer korang!! skang dah la competition tinggi, ade YES la, UNIFI la...mcm2. macam nih korang nyer service, memang seboleh mungkin la aku tak promote manusia sekeliling aku gune service ko lagi. baru hengat nak sign up untuk HTC incredible S tu. mcm nih. harap maaf la. aku sanggup ag g benda len. marah ni marah!!! mcm hampeshh!! so nampaknya bile2 kena la jugak haku nih g membawa diri ke sunway nun. dah la hazab sengsara packed giler sabtu ahad. nak tanak kena la aku g bayar ujung minggu nih. DiGi sekarang service terminate menyusahkan.diulang MENYUSAHKAN!!!!



p/s: sorry en hubby, coz pg2 berangin kat awak sekali. hangin tengah citer hal digi nih, dengan die2 kena tempias. sorry again dear.....

3 comments:

  1. Digi memang mcm tu. Dulu pernah guner digi, pas2 dh x byr kn block. tp bill still jln. service dier mmg x best. biler dh terminate tu puas hati.
    yg best service celcom. murah pon yer gak. kalau ikut kan hati, digi ni memang ler nak kena penampar...

    aku nak cri org bulat badan kuning tu...nak ikut?

    ReplyDelete
  2. mama...sabo mama...t baby jadi garang...jgn marah2 pagi2 tau...senyum sampai telinga.." sampai org cakap.."ko x lenguh ke ..senyum je" baru mama benti taw...baby pon ceria je nnti..haha

    ReplyDelete
  3. Syida: ko cari org kuning tu nak watper wei? belasah dier ker? cian dier wei, die comei. kalo aku, aku nak issue ni di lihat semula oleh pihak bertanggungjawab buat system ntahapehapentah.

    fiza : hehe...geram sangat wei.

    ReplyDelete

Apa kata mereka?